woensdag 8 april 2009

Bespreking Lauran 8-04

Vorige week ben ik bij het leger des heils langsgeweest. Eerst een kennismaking en vertelt wat ik wil gaan doen. Gelukkig helpen ze me heel goed bij het leger. Bellen elkaar op of ik mee kan lopen, wanneer en wat ik wil gaan doen. Zo was ik dus die vrijdag erna al bij de dagopvang. Al gelijk wat daklozen ontmoet en gesproken. Eerst wilde ik alles observeren. Ik wist natuurlijk niet wat ik kon verwachten en hoe de mensen zijn. Maar dat viel gelukkig mee. Zo heb ik paaskaarten gemaakt met de mensen en bingo gespeeld. Zo had ik een keertje bingo, maar heb hem weggegeven aan een vrouw naast me. Lauran vond het zonde dat ik dit niet had vast gelegd, maar er werd mij ook geadviseerd van het leger dat ik eerst de mensen beter kan leren kennen omdat heel veel anders er ook niet open voor staan. Hopelijk herkennen ze me deze week weer, want ga er nu wel heen en beeldmateriaal verzamelen.
In de vorige post las je de vooroordelen en die wil ik in contrast brengen met beeld dat ik daar vergaar. dat kan een foto zijn, maar ook bijv een tekening of desnoods een bingo-kaartje. In ieder geval is mijn bedoeling een duidelijk beeld te scheppen hoe 'die wereld' in elkaar zit. Ik wil zoveel mogelijk verschillende dingen verzamelen, maar ook persoonlijke dingen laten zien. Zoals het bingo-spel, maar wil ze ook dingen laten opschrijven of tekenen. Bijv hoe ziet een plattegrond van jouw stad eruit. En dat ook aan meerdere mensen vragen.
Nu denk ik er nog aan om de quotes van de vorige post ook te gebruiken om zo een totaalbeeld te scheppen en duidelijk het contrast laat zien. Misschien juist wel quotes van mensen die ontkracht worden door het beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten